2 Mart 2009 Pazartesi

Hoşgeldin bahar...


Aralık, Ocak, Şubat kış, Mart, Nisan, Mayıs bahar, Haziran... İlkokulda öğrendiğimiz kadarıyla Mart ayı bahar aylarının ilki olsa da “Mart kapıdan baktırır kazma kürek yaktırır” sözünü hatırlayıp ona göre davranmakta fayda var diye düşünüyorum. Gerçi Moskova!da hiçbir saman değil Mart Nisan bile bahar ayı olmamıştır. Ama bu seneki gibi bir hava da Mart ayına hiç yakışmıyor doğrusu.

Kafamızı hastalıklardan kaldırmaz olduk nitekim. Birisi iyileşiyor derken diğeri hastalanıyor. Tam herkes iyileşti derken hastalık yeniden evde baş gösteriyor. Ben bu hastalıklı durumu sadece ve sadece havaların bu dengesiz durumuna bağlıyorum. bir gün içinde oluşan 15 derecelik fark ve ardından gelen çamurlu, pis hava hastalıklara davet değil de nedir? Sabırla baharı beklemekten başka çare yok anlaşılan.

Bu yumuşak ve ılık havanın ilk başta insana cazip geldiği doğru. -20 derece olmasındansa -1 ile +1 arası bir hava kulağa hoş gelse de dışardaki tabloyu düşününce, ben bol güneşli ve buzlu -20’yi tercih ediyorum. Şu an ise kahverengi-gri Moskova’da sanki çamur savaşları var. Heryer bir balçık gölü halinde. Yakında vraklarsak şaşırmayın. Hele arabaların sıçrattığı pislik tahammül edilecek gibi değil. Kaldırımda yürümek işkence, karşıdan karşıya geçmek eziyet.

Nerde o eski günler? İlk geldiğim kışı hatırlıyorum da o ne soğuktu öyle. Artık seneden 2 en fazla 3 defa yaptığı o meşhur soğuk tüm kış aylarına hakimdi. Şimdi senede 3 defa -20 ya da altına inerse bu kış sert geçti diyoruz. Hadi canım, çocuk mu kandırıyorsunuz? Hani bundan 11 yıl öncesini bilmesem inanacağım da...

Her mevsim kendi tadında güzel yani. Gerçi şöyle bir düşününce eskiden Moskova’da ne ilk ne de sonbahar yoktu. Birden kendimizi kışın ortasında ya da yazın ortasında bulurduk. Yaz her ne kadar kısa geçse de oldukça sıcak olurdu. Artık yağmurdan gökyüzünün nadir göründüğü bir yaz yaşıyoruz.

Yani diyeceğim o ki, bahar geldi. Siz hissetmeseniz de baharın ilk ayına adım atmış bulunmaktayız. Hoşgeldin bahar, herhalde bir yerlere gelmişsindir yani...

Hiç yorum yok: