6 Mart 2009 Cuma

Ruchnaya Rabota


Suşi sever misiniz? Evde suşi yapar mısınız? Evde suşi yaptığınızda arkadaşlarınızı da çağırır mısınız? Çağırdığınızda ilginç sofra düzenleri yapar mısnız?

Ben şahsen evde suşi yapmayı çok seviyorum. Bir suşi delisi olarak, suşi delisi diğer arkadaşlarımı davet etmeyi, değişik sofra düzeni ile suşilerimi takdim etmeyi de seviyorum. Evde mevcut bir sürü suşi takımım olmasına rağmen, sürekli aldığım "Ruchnaya Rabota-El işi" dergisinde bunları görünce bayıldım. Malzemelerin çoğu evinizde hatta doğada olan şeyler. Bunlar suşi çubuklarınızı dayamak için. Her ne kadar Japonlar bunlar için cicili bicili pekçok güzel ürün yapsa da bunlar çok da doğal ve hoş göründüler gözüme. Şimdi bir suşi partisi vermem ve bunlardan çeşit çeşit hazırlayıp sunuş yapmam lazım ;) Kim suşi ister?

1. Bu biraz el oyalayıcı aslında. Bir ağaç parçasını önce bir yaprak şeklinde oyabilir ve boyayabilirsiniz. Ya da hamurdan hazırladığınız bir yaprağı boyayıp seramikten çalışabilirsiniz.

2. Bambu... Ne kadar güzel bir malzemedir bambu... Bambunun etrafına kumaş ve dokulu kağıt sarıp sicim ip ya da değişik dokulu, doğal görünüşlü bir iple bağlamanız yeterli.

3. Bunu gerçekten çok beğendim. Bambuları boyayıp sicimle 3 tanesini birbirine bağlamışlar. Ama bunu hiç boyamadan tarçın çubukları ile de yapmak mümkün. Hem sofraya hoş bir tarçın kokusu da vermiş olursunuz ;)

4. Bu da bildiğimiz dal parçası. Dal parçasının kıvrımlı kısmı boyanınca çok da dekoratif olmuş doğrusu...

5. İşte el oyalayıcı bir tane daha. Anlatmaya gerek yok heralde. Ahşaptan oyup boyanmış. Diğerlerini daha çok seviyorum :)

6. En sevdiğimi en sona bıraktım :) İşte bundan daha doğalı olabilir mi? Sade bir taş. Ama size çok sade geldiyse üzerini akrilik boya ile boyayıp vernikleyebilirsiniz... Ama ben doğal haliyle kullanmayı tercih ederim.

Hiç yorum yok: